Huang Ti

AKUPUNKTURA I TRADYCYJNA MEDYCYNA CHIŃSKA

   wersja do druku 
Strona glówna » Porady praktyczne » Zdrowy sen » 20) Pozycje na czas snu - zasady ogólne 
Jeżeli chcesz otrzymywać informacje o zajęciach i szkoleniach, podaj swój email:

M E N U:
W PAŹDZIERNIKU 2017 ZACZYNAMY: prof. dr Sun PeilinTradycyjna Medycyna Chińska Warszawska Szkoła Akupunktury Klasycznej Medycyny Chińskiej, kurs trzyletni Warszawa X 2017 - VI 2020 r. Prowadzą: prof. dr  Sun Peilin, prof. dr. Wang Weixiang, prof. dr  Wang Tianjun. , więcej…

POZYCJE NA CZAS SNU - ZASADY OGÓLNE

Dla jakości spania ważna jest nie tylko jego długość, czy pora doby w  której zazwyczaj śpimy, ale też nasz stan fizyczny i  psychiczny w  czasie snu.

Ułożenie ciała wpływa zarówno na działanie organów wewnętrznych, jak i  na psychikę, która jest ze stanem tych organów ściśle związana.

Idealna pozycja na czas snu powinna pozwalać na swobodną pracę i  wypoczynek organów wewnętrznych, a  szczególnie układu krążenia, oddechowego i  narządów trawiennych.

Bardzo ważne jest też ułożenie kręgosłupa, które powinno umożliwić swobodny przepływ w  kluczowych dla naszego istnienia Meridianach Nadzwyczajnych, a  szczególnie Ren Mai, Chong Mai i  Du Mai.

Ciało powinno być tak ułożone, aby wspierać, a  w żadnym wypadku nie blokować przepływy Krwi (Xue) i  Energii (Qi) we wszystkich meridianach naczyniach krwionośnych.

Zgodnie ze starożytną filozofią chińską i  nowoczesną fizyką wszsytkie żywe struktury Wszechświata rozwijają się, ewoluują i  istnieją w  formie spiral.

Istnienie linii prostych w  przyrodzie jest tylko sztuczną konstrukcją naszego umysłu.

Dlatego w  czasie snu nasze ciało powinno przybierać właśnie kształt spiral bardziej lub mniej zwiniętych.

Takie właśnie kształty ciała, zgodne z  kształtami spiral Fibonacciego pozwalają na swobodny przepływ Qi i  Xue.

Nie muszę chyba dodawać, że mistrzami w  spaniu z  ciałem w  kształcie spirali są zwierzęta, a  szczególnie koty.

Odstępstwa od tych zasad łatwo można zaobserwować u  siebie, jeżeli zbyt mocno zegniemy jeden ze stawów.

W takiej sytuacji pojawi się zastój Krwi i  Energii skutkujacy drętwieniem a  nawet bólem.

Takie zjawisko nazywa się blokiem energetycznym lub zamknięciem stawu.

Wszystkie stawy naszego ciała powinny być otwarte.

Jeżeli blokada była zbyt mocna, to narastający dyskomfort może nas nawet zbudzić i  zmusić do zmiany pozycji.

Jednak w  większości sytuacji o  właściwą pozycję musimy zadbać sami, kiedy kładziemy się spać.
Co prawda w  czasie snu zmieniamy kształt ciała nieświadomie, ale intencje, jakie w  sobie pobudzimy przed uśnięciem spowodują, że w  czasie snu pod- lub półświadomie będziemy się do nich stosować.

Dlatego nie od rzeczy będzie tuż przed uśnięciem wykonanie krótkiej wizualizacji, z  wyobrażeniem jak nasze ciało powinno wyglądać w  czasie snu.

Wyrażamy też naszą intencję, aby ciało właściwie wypoczęło, wolne od bloków w  sferze ciała i  psychiki.

I aby swobodnie czerpało energię Wszechświata, otwarte na jego dobroczynne wpływy.

Przypomina to modlitwę przed snem?

Nie szkodzi, widocznie takie pozytywne programowanie naszego umysłu jest zgodnie z  naturą, niezależnie od wyznawanego światopoglądu.

Nawiasem mówiąc poczucie bezpieczeństwa w  czasie snu ma kluczowe znaczenie dla jego jakości, dlatego oddanie się opiece Sił Wyższych jest również bardzo dobrą metodą na dobry sen.

Ale to już inny aspekt snu, o  którym napiszę w  jednym z  następnych artykułów.