Huang Ti

AKUPUNKTURA I TRADYCYJNA MEDYCYNA CHIŃSKA

   wersja do druku 
Strona glówna » Ważne informacje ogólne o chińskiej medycynie » Praktyczne rady zdrowotne » Praktyczne rady zdrowotne dla osób poszukujących » Ćwiczenia dla zdrowia - wersja dla osób poszukujących 
Jeżeli chcesz otrzymywać informacje o zajęciach i szkoleniach, podaj swój email:

ZAPRASZAMY NA NAJBLIŻSZE SZKOLENIE: Akupunktura, ziołolecznictwo, dietetyka, masaż stóp On Zon Su. Szkoła Tradycyjnej Medycyny Chińskiej - Ćwiczenia dla zdrowia - wersja dla osób poszukujących Yifan_Yang.jpg Rozróżnianie i   leczenie powszechnych zaburzeń umysłowych w   Klasycznej Medycynie Chińskiej.. – Obszerne wprowadzenie w   diagnostykę i   leczenie tych grup schorzeń. 10 - 11 VI 2017 r. Prowadzi prof. dr   Yifan Yang., więcej… Prosimy o  zgłaszanie chęci uczestniczenia w  tym szkoleniu. Informacje i  zapisy: Marian Nosal, komórka: 697113930; stacjonarny: 224785715
W PAŹDZIERNIKU 2017 ZACZYNAMY WAŻNE SZKOLENIE: prof. dr Sun PeilinTradycyjna Medycyna Chińska Warszawska Szkoła Akupunktury Klasycznej Medycyny Chińskiej, kurs trzyletni Warszawa X 2017 - VI 2020 r. Prowadzą: prof. dr  Sun Peilin, prof. dr. Wang Weixiang, prof. dr  Wang Tianjun. , więcej…

Ćwiczenia dla zdrowia - wersja dla osób poszukujących

Ruch jest konieczny dla pobudzenia krążenia energii w   ciele. Ruch, to życie, bezruch, to śmierć. Szczególnie w   chińskim sposobie widzenia świata, w   chińskiej filozofii taoistycznej, wszystko jest ruchem. Rzeczy statyczne nie mają racji bytu. Podstawowe teorie, na których oparta jest chińska medycyna, to znaczy teoria Yin Yang i   teoria Pięciu Przemian wywodzą się z   pojęcia ruchu i   zmiany. Jakość tego ruchu jest bardzo istotna w   procesie zapobiegania chorobom i   leczenia. Chińczycy rozwinęli niezwykle subtelne systemy ćwiczeń energetycznych, fizycznych i   medytacyjnych. Dobry system ćwiczeń powinien zawierać wszystkie te trzy składniki i   sposób zrównoważony powinien rozwijać naszego Ducha, Energię i   ciało fizyczne.

W kontekście chińskiej medycyny najczęściej wymienia się ćwiczenia Qigong (Chi Kung) i   Tai Chi. (www.taichikung.pl)

Praktyka Qigong / Tai Chi Kung na obozie w Żegarach
Praktyka Qigong / Tai Chi Kung na obozie w Żegarach

Po wypróbowaniu różnych wschodnich systemów ćwiczeń szczególnie polecam system Tai Chi Kung (w dialekcie kantońskim Tai Ki Kung), który jest pierwotnym połączeniem ćwiczeń Qigong i   Tai Chi, utworzonym przed 800 laty przez twórcę Tai Chi, taoistycznego mistrza Chang San Fenga. Opis tych ćwiczeń można znależć na stronie www: www.TaiChiKung.pl.

Qigong, to świadoma i  wymagająca dużego zaangażowania i  subtelności praca z  Qi. "Chi", to to samo słowo, co "Qi", tylko inaczej pisane. Czasami Qigong dzieli się na tak zwany twardy i  miękki Qigong. Istnieje też podział na ćwiczenia Qigong zewnętrzne i  wewnętrzne. Najczęściej twardy Qigong utożsamia sie z  zewnętrznym, a  miękki z  wewnętrznym.

Twardym, zewnętrznym Qigongiem mogą być każde, wymagajace pewnego wysiłku ćwiczenia fizyczne, o  ile zachowamy tyle uważności, żeby więcej z  tych ćwiczeń korzystać niż tracić. Klasyczne przykładdy ćwiczeń zewnętrznych, to systemy sztuk walki, takie jak Kung Fu (typu Shaolin i  podobne), Karate, Tae Kwon Do i  tym podobne.

Najbardziej znane miękkie i  wewnętrzne ćwiczenia, to wspomniane już Qigong (miękki) i  Tai Chi. Wiemy już, że Qigong, to praca z  Energią. Tai Chi, to sztuka walki bazująca zarówno na Kung Fu, jak i  na miękkich taoistycznych ćwiczeniach wewnętrznych. Cwiczenia te pozwalają na doskonałą kultywację Qi przy pomocy łagodnych form ruchowych, oddechu i  innych metod. Przy czym w  stylach wewnętrznych najważniejszą jest kwestia subtelności ruchu Qi, którą osiaga się dzięki medytacji i  uważności.

Można też uprawiać inne ćwiczenia fizyczne, ale zdecydowanie należy unikać sportu wyczynowego. Sport negatywnie oddziaływuje zarówno na psychikę, jak i  na nasze ciało. Istotą sportu jest rywalizacja z  innymi lub co najmniej ze sobą samym, osiąganie sukcesów, zdobywanie medali i  bicie rekordów. Pogoń za zwyciestwem powoduje ograniczenie umysłu, który nie zauważa rzeczywistości, na przykład szkodliwości pewnych ćwiczeń. Duże nasilenie tych ćwiczeń powoduje kontuzje, ogólne wyczerpanie organizmu i  konieczność używania specyfików, które nie zawsze są korzystne dla organizmu.

Wskazana jest duża regularność uprawiania ćwiczeń zdrowotnych oraz odpowiednia ich intensywność. Jeżeli codziennie spędzamy w  pracy około osiem godzin w  pozycji siedzącej, a  potem jeszcze dwie godziny w  tej samej pozycji na przykład przed telewizorem, to ile i  jak intensywnie powinniśmy ćwiczyć? Wydaje się, że odpowiedź nasuwa się sama. Dwie godziny dziennie ćwiczeń zdrowotnych, to absolutne minimum, chociaż w  naszej sytuacji liczy sie każda minuta spędzona w  ruchu, chociażby na spacerze. Człowiek żyjący w  naturze poruszał się wiele godzin dziennie i  to też powinniśmy brać pod uwagę, ustalajac nasz styl życia.



Akupunktura, ziołolecznictwo, dietetyka, masaż stóp On Zon Su. Szkoła Tradycyjnej Medycyny Chińskiej - Ćwiczenia dla zdrowia - wersja dla osób poszukujących dot.gif